Opencart

اپن کارت چیست؟ [10 تا مزایا و امکانات فروشگاه ساز Opencart]

زمان مطالعه 8 دقیقه
اپن کارت چیست؟ مزایا و امکانات فروشگاه ساز Opencart

فروشگاه ساز اپن کارت چیست؟ چه مزایا و امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهد؟ چطور می توانید شرکت توسعه دهنده اپن کارت را انتخاب کنید؟ و 10 دلیل مهم برای طراحی سایت فروشگاهی خود با این سیستم کدام است؟

2
(2)

اپن کارت چیست؟

دامنه اپن کارت یکبار پس از نوشته شدن در سال 1998 توسط کریستفر من در فوریه 2005 منقضی شد و سپس توسط دانیل کر توسعه‌دهنده مستقر در بریتانیا احیا شد. اولین نسخه پایدار نسخه 1.1.1 بود که در دهم فوریه سال 2009 در گوگل کد منتشر شد.

اپن کارت یک پلتفرم منبع باز رایگان برای توسعه و مدیریت سایت فروشگاهی (فروشگاه آنلاین) است که توسط چند برنامه نویس در سال . نوشته شده به زبان cake php، از یک سیستم عامل چند پلتفرمی که به صورت رایگان تحت گنو در دسترس است، پشتیبانی می کند.

فروشگاه ساز اپن کارت توسط شرکت Open Cart Ltd توسعه یافته است. بر اساس زبان برنامه نویسی و طراحی سایت PHP و معماری MVC طراحی شده است و هدف آن ارائه یک ابزار شفاف و قابل اعتماد برای توسعه دهنده وب جهت طراحی سایت با استفاده از ماژول‌ها و افزونه های سفارشی سازی آن است.

از PHP، پایگاه داده Mysql و اجزای html و جاوا اسکریپت برای توسعه سیستم مدیریت محتوا استفاده می کند. طبق اطلاعات ویکی‌تک، تقریباً 342000 وب اپلیکیشن یا وب‌سایت در طراحی سایت فروشگاهی خود از اپنکارت استفاده می‌کنند. دارای بیش از 13000 ماژول و قالب، درگاه پرداخت اینترنتی و روش های مختلف ارسال است. بدون شک، یکی از مهمترین فروشگاه سازهای آنلاین است.

از دیگر سیستم های مدیریت محتوا معروف می توان از ووکامرس در وردپرس نام برد. برای استفاده از سیستم فروشگاه ساز اپنکارت، ابتدا باید آن را از وب سایت رسمی دانلود کنید و سپس آن را بر روی وب سروری که مدیریت می کنید نصب کنید. وب سرور باید این امکانات را فراهم کند:

  • PHP (حداقل 5.2)
  • فعال سازی Curl
  • پایگاه داده (پیشنهاد MySQLi)

مزایای اپن کارت

اپنکارت به عنوان یکی از با ثبات ترین پلتفرم های فروشگاه ساز آنلاین، ویژگی های مناسبی برای ساخت فروشگاه آنلاین دارد. اپنکارت (Opencart) از نظر عملکرد، مقیاس پذیری، پشتیبانی و بسیاری از مزایای دیگر آن را به یکی از بهترین انتخابها برای فروشگاه آنلاین تبدیل می کند. برخی از مزایای اپن کارت که مشاغل می توانند از طریق توسعه Opencart از آن بهره ببرند:

  1. توسعه آسان: با دانش پایه ای از php و پایگاه داده mysql، سفارشی سازی فروشگاه آنلاین اپنکارت آسان است.
  2. کاربر پسند است: مشابه بسیاری از پلتفرم های فروشگاه اینترنتی، ساخت و نگهداری اپلیکیشن اپنکارت آسان و دلپذیر است.
  3. اعمال تغییرات در سیستم فروشگاه ساز اپنکارت آسان است.
  4. صدها افزونه و ماژول در بخش افزونه های فروشگاه ساز اپن کارت موجود است.
  5. سئو مناسب ( بهینه سازی سایت در موتور جستجوگر) : بهینه سازی اولیه در اپنکارت به وب سایت فروشگاهی شما اجازه می دهد تا در نتایج جستجوی برتر برای کلمات کلیدی مرتبط فروشگاه شما قرار گیرد.
  6. سیستم چند فروشگاهی اپنکارت می تواند چندین فروشگاه را از یک رابط واحد اجرا کند. نام، موضوع، محصولات، پیکربندی و قیمت های مختلف را برای هر یک از آنها انتخاب کند و یک سیستم مولتی وندور فروشگاهی راه اندازی کند.
  7. اپنکارت 3 امکان ایجاد یک سیستم همکاری در فروش (Affiliate Marketing) برای تبلیغ محصولات خاص را ارائه می دهد. کمیسیون و روش های پرداخت مختلف مانند چک یا انتقال آنلاین بانکی را پیشنهاد می کند.
  8. فروش نامحدود محصولات: بزرگترین مزیت اپنکارت امکان نامحدود هر تعداد محصولی را که می خواهید به فروش آنلاین برسانید. به علاوه، نظرات محصولات مرتبط را در کنار آن قرار می دهد.
  9. عملکرد مناسب: OpenCart کمک می کند تا وب اپ فروشگاهی سبک طراحی شود. این تضمین می‌کند که برنامه‌ها به سرعت بارگیری می شوند و تجربه کاربری یکپارچه را برای خریداران فراهم شود. اپنکارت تضمین می کند که وب سایت فروشگاهی در یک چشم به هم زدن بارگیری شود.
  10. روش های پرداخت و حمل و نقل متنوع: اپنکارت روش های پرداخت و حالت های مختلفی برای حمل و نقل یکپارچه ارائه می دهد، کارت‌های واریز کارت به کارت نقدی و یا اعتباری و کیف‌پول‌های الکترونیکی، OpenCart امکان ادغام با درگاه‌های پرداخت متعدد را فراهم می‌کند. از روش های حمل و نقل ایمن و تحویل محصولات نیز پشتیبانی می کند. صاحبان وب سایت می توانند هزینه ارسال محصولات را بسته به اندازه و وزن محصولات محاسبه کنند.

فروشگاه ساز آنلاین اپنکارت به عنوان بهترین نرم افزار فروشگاهی در سال 2018 جایزه دریافت کرد. اپنکارت بهینه برای راه اندازی هر کسب‌و‌کار کوچک به عنوان یک فروشگاه آنلاین است و تحرک و درآمد این کسب و کارها را افزایش می دهد. مملو از تمام راه حل های فروشگاهی است که صاحبان فروشگاه های آنلاین به آنها نیاز خواهند داشت.

اگر برای انتخاب بهترین نرم افزار ساخت سایت فروشگاهی خود مردد هستید این مقاله را بخوانید.


امکانات اپن کارت

کاتالوگ محصولات اپن کارت
کاتالوگ
تولید کننده ها در اپن کارت
تولید کننده
واحد های ارز اپن کارت
واحدهای ارز
چند زبان سازی اپن کارت
چند زبانه
چند فروشگاهی در اپن کارت
چند فروشگاه
سیستم همکاری در فروش اپن کارت
همکاری فروش
سیستم نظر دهی اپن کارت
نظردهی
امتیاز دهی اپن کارت
امتیازدهی
پرداخت آنلاین در اپن کارت
پرداخت آنلاین
شیوه های حمل و نقل اپنکارت
حمل‌و‌نقل
تخفیف و کپن در اپن کارت
تخفیف و کپن

امکان مدیریت محصولات در اپن کارت

اپنکارت در مدیریت فروشگاه، محصولات، سفارشات و اساساً هر چیزی که در یک فروشگاه اینترنتی در جریان است کاملاً کاربرپسند است و دارای رابط کاربری زیبا و تمیزی است.

داشبورد مدیریت اپن کارت 4
داشبورد مدیریت اپنکارت 4

داشبورد به شما امکان دسترسی به برخی از آمارهای جالب را می دهد و نمای کلی خوبی از آنچه در حال وقوع است به شما ارائه می دهد.

مدیریت محصولات در اپن کارت
مدیریت محصولات در اپن کارت

افزودن محصولات جدید در فروشگاه ساز اپن کارت دشوار نیست. اگرچه تعداد زیادی فیلد و تعدادی تب ویژگی وجود دارد، اما به هیچ وجه سخت نیست و پس از یک آموزش کافی امکان کار با آن برای شما مهیاست.

10 دلیل طراحی سایت فروشگاهی با اپن کارت

دلایل طراحی سایت فروشگاهی با اپن کارت
دلایل طراحی سایت فروشگاهی با اپن کارت

1. سهولت توسعه و برنامه نویسی فروشگاه ساز اپن کارت

سیستم فروشگاه ساز اپن کارت یک سیستم با معماری سه لایه MVC یا همان Model View Controller می باشد. در این سیستم طراحی و توسعه افزونه‌ها  و یا شخصی سازی آنها با دانستن PHP و Mysql آسان خواهد بود.

برای ساخت یک افزونه جدید بایستی چهار فایل تولید کنید :

  • کنترلر
  • مدل
  • ویو
  • فایل زبان

2. سهولت استفاده از فروشگاه ساز اپن کارت

فروشگاه ساز اپن کارت نیز مانند پلتفرم های شاپیفای و پرستاشاپ داشبورد مدیریتی آسانی دارد. تمامی منوهای اصلی مدیریت فروشگاه اینترنتی بصورت بسیار کاربر پسندانه طراحی و در دسترس قرار گرفته است:

مانند منوهای :

  • کاتالوگ،
  • فروش،
  • افزونه ها،
  • تنظیمات سیستمی و …

بخوانید: با راه اندازی مارکت پلیس شما امکان فروش را برای فروشندگان در وب سایت خود مهیا می کنید.


3.سهولت انجام تغییرات در فروشگاه اینترنتی اپن کارت

شما می توانید با استخدام نفرات یا تیم متخصص در زمینه PHP, MySql, CSS براحتی تغییرات مدنظر خود را در سیستم فروشگاه ساز خود اعمال نمایید. مانند Magento, Prestashop و یا Bigcommerce تعداد بسیاری توسعه دهنده برای انجام تغییرات شما در فروشگاه اینترنتی شما وجود دارند تا تغییرات شما را اعمال کنند.


4. داکیومنت خوب، تعدد فروم ها و مقالات در پهنه اینترنت

مانند یک CMS مشهور، فروشگاه ساز اپن کارت نیز مورد بحث زیادی قرار گرفته است. با بیش از 126،046 تاپیک و 90،000 کاربر. اگر در وب سایت اپن کارتی خود مشکلی حس می کنید می توانید براحتی با جستجو در فروم رسمی از تاپیک ها و مباحث قبلی بهره بگیرید. حتماً شانس بسیاری دارید تا از تجربه دیگران برای رفع مشکل خود استفاده کنید.


5. هزاران افزونه و ماژول اپن کارت

قطعا دلیلی برای تولید چرخ وجود ندارد اگر نیاز شما قبلا برآورده شده باشد. با کمی جستجو در فروشگاه وب سایت اپن کارت و یا دیگر سایت های شرکت های توسعه دهنده می توانید ماژول مورد نظر خود را بیابید و بر روی سیستم فروشگاهی خود نصب نمایید. قیمت افزونه از 10 دلار شروع می شوند حتی بعضی از آنها رایگان هستند. در وب سایت رسمی اپن کارت تا به امروز بیش از 12،325 افزونه، ماژول و قالب اپن کارت فروخته می شوند.


6. ساختارهای فایل مجازی : VQMOD و OCMOD

تغییر در هسته ساختار CMS (سیستم مدیریت محتوا) ها ایده ی مناسبی نیست، ولی خوب در بعضی مواقع در وب سایت ها نوشتن کدهای اختصاصی اجتناب ناپذیر است. اگر می خواهید در آپدیت بعدی به مشکل نخورید پس نباید هسته یا Core سیستم را تغییر دهید. اما نگران نباشید! اپن کارت با ایجاد ساختارهای VQMOD و OCMOD به فکر رفع این مشکل بوده است. بدین ترتیب اگر شما با رعایت ساختارهای ویکیومد و اوسی مد می توانید بدون نگرانی از بروزرسانی فروشگاه خود تغییرات را ایجاد نمایید.


معرفی: داشتن یک نمونه سایت لوازم آرایشی بهداشتی خوب، توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند، آنها را برای کاوش بیشتر به سمت سایت شما می‌کشاند و تجربه خرید جذاب تری را برای آنها رقم می زند. در این مقاله 8 از بهترین نمونه های طراحی سایت فروش لوازم آرایشی و بهداشتی را باهم بررسی کنیم.


7. اپن کارت قالب های آماده به کار دارد

اگر بودجه کافی برای طراحی گرافیکی و طراحی قالب اختصاصی فروشگاه اینترنتی خود ندارید نگران نباشید، شما می توانید از قالب های آماده به کار استفاده کنید. سایت های بزرگی مانند Themeforest.com یا Templatemonster.com بیش از صد‌ها قالب آماده به شما می فروشند.


8. سهولت ساخت فروشگاه اینترنتی چند زبانه

به هر زبان زنده دنیا چه راست به چپ و یا چپ به راست می توانید وب سایت خود را ترجمه و استفاده نمایید. اپن کارت از یونیکد UTF-8 پشتیبانی می کند. در بخش مدیریت فایل های فروشگاه اپن کارت خود می توانید در پوشه Language زبان مورد نظر خود را اضافه نمایید.


9. فروشگاه ساز چند فروشگاهی اپن کارت

سیستم چندفروشگاهی اپن کارت بسیار پرکاربرد می باشد و مدیریت چندین فروشگاه را حتی اگر با هم تفاوت هایی داشته باشند برای شما آسان می کند. این تفاوت ها می تواند این گونه باشد :

  • طراحی
  • محصولات
  • ماژول ها
  • پایگاه داده مشتریان
  • زبان ها

شما تمام فروشگاه های خود را توسط یک پنل ادمین مدیریت خواهید کرد مانند داشبورد مدیریتی مجنتو (Magento) که به شما اجازه می دهد سیستم فروشگاهی چند فروشگاهی در یک جا داشته باشید.


10. سیستم Seo Friendly

گوگل اپن کارت را دوست دارد! من تعداد بسیاری از فروشگاه های اپن کارت را برای گوگل بهینه کردم. لینک های بهینه شده ای خواهید داشت که قابلیت اضافه شدن فرمت .html نیز خواهید داشت. تگ های title,H1، متاتگ های توضیحات، سرعت مناسب صفحات و امتیاز مناسب YSlow، فایل ربوتز و نقشه ساز XML و ماژول آنالیز گوگل در داشبورد ادمین از امکانات فوق العاده ای هست که می توانید داشته باشید.

اپنکارت با قالب طراحی شده خاصی از ابتدا همراه نیست. وقتی پلتفرم را نصب می‌کنید، می توانید طراحی سایت فروشگاهی با اپن کارت را شروع کنید. اگر به قالب یا عمکلرد سفارشی نیاز دارید، می توانید با کارشناسان ما در آوادیس ارتباط برقرار کنید و یا اینکه بدنبال قالب مناسب خود در بازارچه ای مثل تم فارست بگردید.


شرکت توسعه دهنده اپن کارت

توسعه دهنده اپن کارت به شما کمک می کند تا فروشگاه آنلاین خود را بسازید. مزایای زیادی برای استخدام یک شرکت توسعه دهنده متخصص اپنکارت وجود دارد. آوادیس تیمی مجرب از توسعه دهندگان Opencart با تخصص فنی دارد.

شروع کار با بهترین شرکت های توسعه OpenCart که دارای تیم اختصاصی از توسعه دهندگان بازار تجارت الکترونیک اپن کارت هستند، آسان است. برخی از وظایف مهمی که آوادیس برای طراحی سایت فروشگاه آنلاین شما انجام می دهد به شرح ذیل است:

  • توسعه: آوادیس به عنوان توسعه دهنده اپن کارت به شما در این فرآیند کمک می کند.
  • انتخاب قالب یا طراحی اختصاصی قالب اپن کارت: تنوع گسترده ای از قالب های اپنکارت در کتابخانه آن وجود دارد. آوادیس به شما کمک می کنند تا قالبی را انتخاب کنید که با هویت بصری و برندینگ کسب و کار شما مطابقت داشته باشد. مهم است که قالبی را انتخاب کنید که با برند شما همخوانی داشته باشد.
  • یکپارچه سازی ماژول: برای تقویت قابلیت های فروشگاه آنلاین ، آوادیس به شما کمک می کند ماژول های مختلف را ادغام کنید. این ماژول ها تضمین می کنند که فروشگاه آنلاین به طور موثر کار کند.
  • پشتیبانی، تعمیر و نگهداری: فروشگاه آنلاین شما نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد تا اطمینان حاصل شود که به طور موثر کار کند. هنگامی که سایت فروشگاهی شما فعال شد، به خدمات پشتیبانی منظم نیاز دارید. آوادیس به شما در انجام تمام به روز رسانی‌ها و نگهداری به موقع کمک می کند.

میانگین امتیاز : 2 / 5. تعدا آرا : 2

ثبت امتیاز شما به این مطلب

پرسش و پاسخ اپن کارت

اپن کارت برای چه استفاده می شود؟

اپنکارت یک پلتفرم فروشگاه اینترنتی رایگان و منبع باز است که کسب و کارها می توانند از آن برای ایجاد و مدیریت فروشگاه های آنلاین خود استفاده کنند.

اپن کارت یا وردپرس کدام بهتر است؟

اپنکارت یک پلت فرم کامل فروشگاهی آنلاین است، در حالی که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است. ووکامرس یک افزونه رایگان است که به وب سایت های وردپرس قابلیت فروشگاه آنلاین می دهد. وردپرس قابلیت بازاریابی و سئو بهتری دارد.

آیا OpenCart در سال 1402 گزینه خوبی است؟

بله. اپنکارت رایگان و منبع باز است که به صاحبان فروشگاه اینترنتی درجه بالایی از انعطاف پذیری و گزینه های سفارشی سازی را می دهد. این پلتفرم دارای طیف وسیعی از افزونه ها برای بهبود عملکرد فروشگاه در سال 1402 است.

قیمت طراحی یک فروشگاه اینترنتی با اپن کارت چقدر است؟

OpenCart برای دانلود و استفاده کاملاً رایگان است. این پلتفرم دارای بازاری از افزونه ها و افزونه های رایگان و پولی برای افزایش و بهبود عملکرد است. در صورتی که با استفاده از قالب های رایگان نیاز شما برطرف نشود برای محاسبه هزینه طراحی قالب اختصاصی اپن کارت و بهینه سازی فروشگاه با کارشناسان آوادیس تماس بگیرید.

نظرات کاربران

Morteza11 خرداد 1402

سلام من تجربه استفاده از اپن کارت نداشتم اما از ووکامرس استفاده کردم شما کدوم و پیشنهاد می کنید؟

آوادیس11 خرداد 1402

درود
ببینید به نظرم Woocommerce راه اندازی بهتر و راحتتری داره و استفاده ازش راحت و کلی امکانات دارید. اما اپن کارت هم خوبه و اما خوب برای تغییرات نیاز به کدنویس پیدا می کنید.

شما نظری در این مورد ندارید؟